про нас
"Финансовый майдан" поставил себе цель:
объединить социально активных граждан по всей стране в общее движение для защиты и поддержки друг друга;
проводить просветительскую деятельность - финансовую грамотность населения (повышать уровень знаний и осведомленности общества, а также о способах и возможности, согласно действующему законодательству и Конституции Украины);
инициировать и воплощать в жизнь социальные, общественно значимые творческие проекты и программы, направленные на финансовую прозрачность и развитие Украины;
оперативно реагировать на любые действия, направленные на ущемление финансовых прав граждан Украины в интересах олигархических структур или других заинтересованных лиц в личных целях.
Также «Финансовый майдан» нацелен на сотрудничество с различными социальными движениями, общественными, международными, государственными, межправительственными организациями, фондами, профессиональными ассоциациями, профсоюзами, академическими кругами, средствами массовой информации для распространения информации о деятельности организации.
Путь "Финансового майдана"
Движение «Финансовый майдан» возникло еще в 2014 года и стало реакцией общества на банковскиц кризис, который был обусловлен девальвацией гривны. Тогда тысячи валютных заемщиков стали жертвами необдуманных действий НБУ и несовершенного законодательства, но вместо того чтобы занять позицию пострадавшей стороны, заемщики начали активно отстаивать свои права. За почти три года представители ФМ не только неоднократно выходили на акции протеста, но и принимали участие в законотворческой деятельности.
дата | событие |
август 2014 | Развертывание палаточного городка под НБУ |
сентябрь – декабрь 2014 | Работа представителей валютных заемщиков в рабочих группах с представителями соответствующих комитетов ВР Украины, НБУ и коммерческих банков. |
декабрь 2014 | Подача законопроектов № 1558 «О защите прав потребителей финансовых услуг от последствий девальвации гривны», № 1559 «О дополнительных гарантиях защиты прав заемщиков», № 1560 «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины (относительно налога с доходов физических лиц при реструктуризации долгов заемщиков) ».. |
23.12.2014 | Подан единый законопроект № 1558-1 «О реструктуризации обязательств по кредитам в иностранной валюте». |
дата | подія |
09.04.2015 | Прийняття за основу законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
квітень – травень | Робота в комітеті з питань фінансової політики і банківської діяльності щодо внесення змін до законопроекту № 1558-1 до другого читання. |
21.05.2015 | Прийнято в другому читанні законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
травень – липень 2015 | Робота в комітеті з питань фінансової політики і банківської діяльності щодо внесення змін до законопроекту № 1558-1 до третього читання. |
02.07.2015 | Під тиском громадськості, та громадян України, які проводили мирну демонстрацію під стінами ВР України, було прийнято в цілому законопроект № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
вересень 2015 | Розгортання наметів та оголошення безстрокової акції щодо прискорення питання по підписанню прийнятого в цілому законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
09.12.2015 | Закон № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» підписано Головою Верховної Ради України та направлено на підпис до Президента України. |
18.12.2015 | Закон № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» повернуто з вето Президента для скасування (повернуто зі своїми пропозиціями Закон України «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» для повторного розгляду Верховною Радою України) |
26.01.2016 | Головою ВР України направлено до профільного комітету Закон № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» щодо доопрацювання. |
27.01.2016 | Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку № 16/3-86/1558-1(17306) вважає достатньо обґрунтованими Пропозиції Президента України щодо прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» та пропонує врахувати їх. |
27.01.2016 | З огляду на те, що Комітет з питань фінансової політики і банківської діяльності не зміг прийняти одне з рішень, передбачених статтею 133 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України розглянути Пропозиції Президента до Закону України "Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті" та визначитись щодо них шляхом голосування. |
27.01.2016 | Вето президента не подолано, Закон України № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» скасовано. |
03.02.2016 | Внесено КМУ проект № 4004 Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла (іпотечні кредити) |
17.02.2016 | Внесено народними депутатами Вілкулом О.Ю. та Дзензерським Д.В. альтернативний 4004-1 Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за споживчими кредитами в іноземній валюті |
15.03.2016 | Законопроекти 4004 та 4004-1 Розглянуті профільним Комітетом з питань фінансової політики і банківської діяльності. Комітетом прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України розглянути та визначитись шляхом голосування щодо проектів законів. Фінмайдан активно протестував проти 4004 та підтримав 4004-1, виникли заворушення на засіданні та пошкоджена будівля Комітету. |
12.04.2016 | Верховною Радою розглянуто Законопроекти 4004 та 4004-1: - за 4004 проголосувало: За-186 Проти-7 Утрималось-47 Не голосувало-110; - за 4004-1 проголосувало: За-194 Проти-3 Утрималось-54 Не голосувало-89 . - оскільки жоден з законопроектів не набрав 226 голосів було прийняте рішення про направлення в Комітет на повторне перше читання. Фінмайдан активно протестував проти 4004 та підтримав 4004-1 перед будівлею ВРУ. |
12.04.2016 | Відкликано Урядовий 4004 в зв’язку з відставкою Уряду. |
21.04.2016 | Народним депутатом Вілкулом О.Ю. відповідно до процедури повторного першого читання до Комітету подано пропозиції в вигляді нової редакції та відповідний лист. |
22.04.2016 | Внесено народними депутатами Вілкулом О.Ю. та Дзензерським Д.В. альтернативний 4004-2 відповідно до процедури повторного першого читання Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за споживчими кредитами в іноземній валюті. (фактично 4004-2 повністю повторює 4004-1: добавлені положення стосовно створення реєстру валютної кредитної заборгованості) |
17.06.2016 | Внесено Комітетом в порядку повторного першого читання доопрацьований 4004-д Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла. (фактично 4004-д повністю повторює урядовий 4004: добавлені положення «ключі на стіл» та встановлено площу соціального житла не більше для квартири – 60 кв.м, для дома – 120 кв.м) |
05.07.2016 | Розглянуто питання профільним Комітетом з питань фінансової політики і банківської діяльності. (4004-2 не розглядався). Комітетом зазначено, що положення 4004-1 враховані при доопрацюванні 4004-д. Направлено до ВРУ подання про розгляд питання. |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Aliquam deleniti temporibus ducimus debitis facere ut accusamus eius, officiis accusantium ea, aspernatur distinctio quod quidem dolor unde maiores porro laboriosam molestiae enim. Temporibus ipsam, unde in tempore, nesciunt rerum atque culpa provident ipsum quisquam, obcaecati quasi. Incidunt culpa tenetur eaque repellat, dolore, temporibus non asperiores fugiat a ducimus aliquam soluta sed.
Ресурсы "Финансового майдана"
«Финансовый майдан» не является коммерческой организацией, основан и существует на коллективной инициативе. Мы хотим развиваться и совершенствовать все механизмы, направленные на решение и преодоление несовершенства украинского законодательства в части защиты прав валютных заемщиков. Достичь такой цели возможно только при коллективной ответственности и активной гражданской позиции.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Aliquam deleniti temporibus ducimus debitis facere ut accusamus eius, officiis accusantium ea, aspernatur distinctio quod quidem dolor unde maiores porro laboriosam molestiae enim. Temporibus ipsam, unde in tempore, nesciunt rerum atque culpa provident ipsum quisquam, obcaecati quasi. Incidunt culpa tenetur eaque repellat, dolore, temporibus non asperiores fugiat a ducimus aliquam soluta sed.
Планы на будущее "Финансового майдана"
Мы хотим видеть наше будущее стабильным и успешным - для этого нужна прозрачная и понятная программа развития страны. Мы хотим, чтобы финансовые институты, которые работают в нашей стране вызвали доверие к своим инструментам. Мы, представители «Финмайдана» хотим, чтобы Украина развивалась и становилась стабильным государством, чтобы граждане имели социальные гарантии защиты.
Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму
(протокол № 200 від 19 червня 2019 року)
Про виконання вимог законодавства України стосовно захисту права дитини на житло
Розглянувши питання про виконання вимог законодавства України стосовно захисту права дитини на житло, Комітет зазначає, що на сьогоднішній день в Україні відсутня ефективна система захисту права дитини на житло. Органи прокуратури, які до 2016 року мали можливість представляти дітей у справах щодо захисту права на житло, втратили відповідні повноваження, а органи опіки та піклування не завжди відповідально відносяться до виконання цієї вкрай важливої функції.
Комітет вважає, що на державному рівні має бути розроблений та запроваджений чіткий механізм дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування у випадку виникнення загрози праву дитини на житло.
У зв’язку із зазначеним, для забезпечення дотримання права дитини на житло, Комітет ухвалив:
1. Інформацію Міністерства соціальної політики України, Міністерства юстиції України про виконання вимог законодавства України стосовно захисту права дитини на житло взяти до відома.
2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:
особливості участі органу опіки та піклування у судах при розгляді справ про виселення дитини, зняття дитини з реєстрації місця проживання, визнання дитини такою, яка втратила право користування житловим приміщенням;
заборону здійснення стягнення на предмет іпотеки шляхом позасудового врегулювання на підставі договору іпотеки, у разі, якщо у зазначеному житлі проживають діти та власники предмету іпотеки, які не мають іншого житла;посилення відповідальності посадових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, нотаріусів за порушення вимог законодавства щодо захисту права дитини на житло при виконанні своїх посадових функцій;заборону зняття дитини з реєстрації місця проживання, визнання дитини такою, що втратила право користування житловим приміщенням без дозволу органу опіки та піклування або рішення суду;2) внести зміни до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1125, щодо призупинення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, якщо вони здійснюються на підставі здійснення стягнення на предмет іпотеки шляхом позасудового врегулювання на підставі договору іпотеки, у разі, якщо у зазначеному житлі проживають діти та власники предмету іпотеки, які не мають іншого житла;
3) внести зміни до Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207 щодо заборони зняття дитини з реєстрації місця проживання, визнання дитини такою, що втратила право користування житловим приміщенням без дозволу органу опіки та піклування або рішення суду та скасування можливості зняття з реєстрації особи на підставі відчуження житла без рішення суду;
4) доручити Міністерству соціальної політики України, Міністерству юстиції України, Міністерству внутрішніх справ України розробити та запровадити чіткий механізм дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування у випадку виникнення загрози праву дитини на житло та надати відповідні роз’яснення своїм структурним підрозділам, органам опіки та піклування, державним реєстраторам;
5) доручити Міністерству соціальної політики України посилити контроль за діяльністю органів опіки та піклування щодо захисту права дитини на житло;
6) доручити Міністерству юстиції України зобов’язати державних реєстраторів при державній реєстрації речових прав на нерухоме майно, якщо вони здійснюються на підставі здійснення стягнення на предмет іпотеки шляхом позасудового врегулювання на підставі договору іпотеки, перевіряти такі обставини:
відповідність зазначеного нерухомого майна під вимоги Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті»;дотримання вимог статті 109 Житлового кодексу Української РСР;7) доручити Національній поліції України:
посилити контроль за дотриманням посадовими особами органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, нотаріусами вимог законодавства щодо захисту права дитини на житло при виконанні своїх посадових функцій; вжити заходів щодо недопущення виселення громадян з житла, в якому проживають діти, без рішення суду та дотримання процедури, визначеної законодавством України, та силового захвату такого житла новими власниками.
Голова Комітету А. ПАЛАТНИЙ
Вимоги
учасників Всеукраїнської акції
«Народний імпічмент» голови Нацбанку Валерії Гонтаревої
Зважаючи на вичерпання ліміту довіри, непрофесійності як державного службовця, втрату бездоганної репутації, Вимагаємо звільнення Голови Національного банку України Гонтаревої В.О., вимагаємо розслідувати всі обставини її діяльності та притягнення до відповідальності перед Законом.
Вимагаємо прийняття низки Законів, які б захищали ошуканих позичальників – фізичних осіб:
затвердити на законодавчому рівні механізм реструктуризації валютних кредитів населення згідно зареєстрованого в Верховній Раді законопроекту № 4004-2;
визнати недійсним нарахування всіх нарахованих штрафних санкцій з «01» жовтня 2008 року за валютними іпотечними кредитами населення;
законодавчо обмежити борг позичальника-фізичної особи обсягом застави;
створити реєстр валютних позичальників;
закріпити першочергове право щодо придбання власного заставного майна або боргу за позичальником/заставодавцем.
Вимагаємо прийняття низки Законів, які б врегульовували діяльність кредиторів з валютними іпотечними позичальниками:
відмінити Постанову Кабінету Міністрів України № 662 від 26.11.2015р. якою передбачається безспірне (без рішення суду, фактичне узаконення рейдерства) стягнення боргів та застави;
до врегулювання питань реструктуризації, розширити обмеження мораторію на виконання судових рішень на користь банків, у т.ч. виселення з оселі та переоформлення предметів застави будь-якими способами, на всіх валютних іпотечних позичальників;
до врегулювання питань реструктуризації заборонити роботу колекторських організацій з валютними іпотечними позичальниками.
Вимагаємо прийняття низки Законів, які б захистили вкладників тих банків, що перебувають в ліквідаційній процедурі.
4.1 створення на базі активів банків, які перебувають в ліквідації, санаційної фінансової установи, яка б контролювалася в тому числі громадськістю;
4.2 тільки грамотне управління, а не розпродаж в «ліквідації» активів невідомо кому і за якою вартістю дасть шанс отримати свої кошти вкладникам ліквідованих банків понад суму, гарантовану Фондом гарантування вкладів фізичних осіб.