про нас
«Фінансовий майдан» ставить собі за мету:
об'єднати соціально активних громадян по всій країні в загальний рух для захисту і підтримки один одного;
проводити просвітницьку діяльність - фінансову грамотність населення (підвищувати рівень знань і обізнаності суспільства, а також про способи і можливості, згідно чинного законодавства і Конституції України);
ініціювати і втілювати в життя соціальні, суспільно значимі творчі проекти і програми, спрямовані на фінансову прозорість і розвиток України;
оперативно реагувати на будь-які дії, які спрямовані на утиск фінансових прав громадян України на користь олігархічних структур або інших зацікавлених осіб в особистих цілях.
Також «Фінансовий майдан» націлений на співпрацю з різними соціальними рухами, громадськими, міжнародними, державними, міжурядовими організаціями, фондами, професійними асоціаціями, профспілками, академічними кругами, засобами масової інформації для розповсюдження інформації про діяльність організації.
Шлях «Фінансового майдану»
Рух «Фінансовий майдан» виник ще в 2014 року і став реакцією суспільства на банкову кризу, яка була зумовлена девальвацією гривні. Тоді тисячі валютних позичальників стали жертвами недосконалих дій НБУ та недосконалого законодавства але замість того, щоб зайняти позицію постраждалої сторони почали активно відстоювати свої права. За майже три роки представники не тільки неодноразово виходили на акції протесту але й приймали участь у законотворчій діяльності.
дата | подія |
серпень 2014 | Розгортання наметового містечка під НБУ |
вересень – грудень 2014 | Робота представників валютних позичальників в робочих групах з представниками відповідних комітетів ВР України, НБУ та комерційних банків. |
грудень 2014 | Подання законопроектів № 1558 «Про захист прав споживачів фінансових послуг від наслідків девальвації гривні», № 1559 «Про додаткові гарантії захисту прав позичальників», № 1560 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо податку з доходів фізичних осіб при реструктуризації боргів позичальників)». |
23.12.2014 | Подання єдиного законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
дата | подія |
09.04.2015 | Прийняття за основу законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
квітень – травень | Робота в комітеті з питань фінансової політики і банківської діяльності щодо внесення змін до законопроекту № 1558-1 до другого читання. |
21.05.2015 | Прийнято в другому читанні законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
травень – липень 2015 | Робота в комітеті з питань фінансової політики і банківської діяльності щодо внесення змін до законопроекту № 1558-1 до третього читання. |
02.07.2015 | Під тиском громадськості, та громадян України, які проводили мирну демонстрацію під стінами ВР України, було прийнято в цілому законопроект № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
вересень 2015 | Розгортання наметів та оголошення безстрокової акції щодо прискорення питання по підписанню прийнятого в цілому законопроекту № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». |
09.12.2015 | Закон № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» підписано Головою Верховної Ради України та направлено на підпис до Президента України. |
18.12.2015 | Закон № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» повернуто з вето Президента для скасування (повернуто зі своїми пропозиціями Закон України «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» для повторного розгляду Верховною Радою України) |
26.01.2016 | Головою ВР України направлено до профільного комітету Закон № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» щодо доопрацювання. |
27.01.2016 | Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку № 16/3-86/1558-1(17306) вважає достатньо обґрунтованими Пропозиції Президента України щодо прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» та пропонує врахувати їх. |
27.01.2016 | З огляду на те, що Комітет з питань фінансової політики і банківської діяльності не зміг прийняти одне з рішень, передбачених статтею 133 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України розглянути Пропозиції Президента до Закону України "Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті" та визначитись щодо них шляхом голосування. |
27.01.2016 | Вето президента не подолано, Закон України № 1558-1 «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» скасовано. |
03.02.2016 | Внесено КМУ проект № 4004 Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла (іпотечні кредити) |
17.02.2016 | Внесено народними депутатами Вілкулом О.Ю. та Дзензерським Д.В. альтернативний 4004-1 Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за споживчими кредитами в іноземній валюті |
15.03.2016 | Законопроекти 4004 та 4004-1 Розглянуті профільним Комітетом з питань фінансової політики і банківської діяльності. Комітетом прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України розглянути та визначитись шляхом голосування щодо проектів законів. Фінмайдан активно протестував проти 4004 та підтримав 4004-1, виникли заворушення на засіданні та пошкоджена будівля Комітету. |
12.04.2016 | Верховною Радою розглянуто Законопроекти 4004 та 4004-1: - за 4004 проголосувало: За-186 Проти-7 Утрималось-47 Не голосувало-110; - за 4004-1 проголосувало: За-194 Проти-3 Утрималось-54 Не голосувало-89 . - оскільки жоден з законопроектів не набрав 226 голосів було прийняте рішення про направлення в Комітет на повторне перше читання. Фінмайдан активно протестував проти 4004 та підтримав 4004-1 перед будівлею ВРУ. |
12.04.2016 | Відкликано Урядовий 4004 в зв’язку з відставкою Уряду. |
21.04.2016 | Народним депутатом Вілкулом О.Ю. відповідно до процедури повторного першого читання до Комітету подано пропозиції в вигляді нової редакції та відповідний лист. |
22.04.2016 | Внесено народними депутатами Вілкулом О.Ю. та Дзензерським Д.В. альтернативний 4004-2 відповідно до процедури повторного першого читання Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за споживчими кредитами в іноземній валюті. (фактично 4004-2 повністю повторює 4004-1: добавлені положення стосовно створення реєстру валютної кредитної заборгованості) |
17.06.2016 | Внесено Комітетом в порядку повторного першого читання доопрацьований 4004-д Проект Закону про реструктуризацію зобов'язань громадян України за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла. (фактично 4004-д повністю повторює урядовий 4004: добавлені положення «ключі на стіл» та встановлено площу соціального житла не більше для квартири – 60 кв.м, для дома – 120 кв.м) |
05.07.2016 | Розглянуто питання профільним Комітетом з питань фінансової політики і банківської діяльності. (4004-2 не розглядався). Комітетом зазначено, що положення 4004-1 враховані при доопрацюванні 4004-д. Направлено до ВРУ подання про розгляд питання. |
Ресурси «Фінансового майдану»
«Фінансовий майдан» не є комерційною організацію, заснований і існує на колективній ініціативі. Ми маємо на меті розвиватися і удосконалювати усі механізми, які спрямовані на вирішення і подолання недосконалості українського законодавства в частині захисту прав валютних позичальників. Досягти такої мети можливо тільки за умов колективної відповідальності і активної громадської позиції.
Изменения Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Aliquam deleniti temporibus ducimus debitis facere ut accusamus eius, officiis accusantium ea, aspernatur distinctio quod quidem dolor unde maiores porro laboriosam molestiae enim. Temporibus ipsam, unde in tempore, nesciunt rerum atque culpa provident ipsum quisquam, obcaecati quasi. Incidunt culpa tenetur eaque repellat, dolore, temporibus non asperiores fugiat a ducimus aliquam soluta sed.
Плани на майбутнє «Фінансового майдану»
Ми хочемо бачити наше майбутнє стабільним і успішним – для цього потрібна прозора і зрозуміла програма розвитку країни. Ми хочемо, щоб фінансові інститути, які працюють в нашій країні викликали довіру до своїх інструментів. Ми, представники «Фінмайдану» хочемо, щоб Україна розвивалася і ставала стабільною державою, щоб громадяни мали соціальні гарантії захисту.
Вимоги
учасників Всеукраїнської акції
«Народний імпічмент» голови Нацбанку Валерії Гонтаревої
Зважаючи на вичерпання ліміту довіри, непрофесійності як державного службовця, втрату бездоганної репутації, Вимагаємо звільнення Голови Національного банку України Гонтаревої В.О., вимагаємо розслідувати всі обставини її діяльності та притягнення до відповідальності перед Законом.
Вимагаємо прийняття низки Законів, які б захищали ошуканих позичальників – фізичних осіб:
затвердити на законодавчому рівні механізм реструктуризації валютних кредитів населення згідно зареєстрованого в Верховній Раді законопроекту № 4004-2;
визнати недійсним нарахування всіх нарахованих штрафних санкцій з «01» жовтня 2008 року за валютними іпотечними кредитами населення;
законодавчо обмежити борг позичальника-фізичної особи обсягом застави;
створити реєстр валютних позичальників;
закріпити першочергове право щодо придбання власного заставного майна або боргу за позичальником/заставодавцем.
Вимагаємо прийняття низки Законів, які б врегульовували діяльність кредиторів з валютними іпотечними позичальниками:
відмінити Постанову Кабінету Міністрів України № 662 від 26.11.2015р. якою передбачається безспірне (без рішення суду, фактичне узаконення рейдерства) стягнення боргів та застави;
до врегулювання питань реструктуризації, розширити обмеження мораторію на виконання судових рішень на користь банків, у т.ч. виселення з оселі та переоформлення предметів застави будь-якими способами, на всіх валютних іпотечних позичальників;
до врегулювання питань реструктуризації заборонити роботу колекторських організацій з валютними іпотечними позичальниками.
Вимагаємо прийняття низки Законів, які б захистили вкладників тих банків, що перебувають в ліквідаційній процедурі.
4.1 створення на базі активів банків, які перебувають в ліквідації, санаційної фінансової установи, яка б контролювалася в тому числі громадськістю;
4.2 тільки грамотне управління, а не розпродаж в «ліквідації» активів невідомо кому і за якою вартістю дасть шанс отримати свої кошти вкладникам ліквідованих банків понад суму, гарантовану Фондом гарантування вкладів фізичних осіб.