• Украинский
    • Русский
    • English (UK)
  • Підписатися на новини:

  • Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

  • (067) 506 73 78

  • (063) 561 10 70

(Народна студія Маю «Право»)

Чи настане банківське «воскресіння»: НАБУ розслідує незаконне призначення Ворушиліна

Правомочність призначення Костянтина Ворушиліна розслідує НАБУ. Про це сьогодні повідомив інтернет-ресурс UBR. Посилаючись на розпорядження НАБУ, повідомляється, що 15 травня 2018 року детектив НАБУ Андрій Стрекозенко почав відповідне досудове розслідування у справі №52018000000000456. За фактом «можливої підробки офіційних документів Ворушиліна К.М., що в подальшому стало підставою для прийняття адміністративною радою ФГВФО рішення №34 від 2 жовтня 2014 року про призначення його директором-розпорядником ФГВФО з 3 жовтня 2014 року».

Кримінальне провадження було відкрито за заявою правозахисника Ростислава Кравця, який зауважив, що на момент призначення Костянтина Ворушиліна у ФГВФО, він був акціонером Міжнародного інвестиційного банку, який до речі належить Президенту України. Саме факт наявності акцій У Костянтина Ворушиліна є порушенням Закону «Про систему гарантування вкладів» і цей факт досить ретельно намагались приховати протягом останніх майже 4 років.

«Я підозрюю, що Адміністративна рада ФГВФО знав, що закон не виконується і що документи про права власності на банки підроблені, але все одно призначив Ворушиліна до Фонду. Як тільки це відкрилося, і я подав відповідну заяву, всі записи були підчищені і акції переписали на інших осіб, щоб приховати всі сліди. Щоб розставити всі крапки над «i», вся ця історія повинна бути ретельно розслідувана НАБУ, причому з усіх сторін», - каже правозахисник.

За його словами таке порушення може завдати чимало неприємностей не тільки Костянтину Ворушиліну але й самому Фонду гарантування вкладів, адже його протизаконне призначення ставить досить великий знак питання над правовою силою тих численних документів, які він підписував обіймаючи посаду директора-розпорядника Фонду гарантування вкладів фізосіб. Це стосується і рішень відносно введення у банки-банкроти тимчасових адміністрацій.

«Їх правомочність можуть почати оскаржувати в судах, і ми побачимо масу судових процесів по так званим банкам-зомбі», - резюмує юрист.

Сумнівний ефект може призвести така кадрова афера й на процедуру реалізації активів банків. Адже більшість майн було викуплено самими громадянами, а щось було реалізовано через аукціони. Для кожного з них наслідки будуть різними, але зрозуміло одне, що така халатність у призначенні високопосадовців неодмінно має будити покарана.

Кримінальне провадження за фактом незаконного призначення Ворушиліна відкрито за ч.1 ст. 358 УК України. Отже розслідування ведеться з кваліфікацією підробка документів, печаток, штампів та бланків, їх збут, використання підроблених документів. У разі,якщо провину буде доведено, то підозрюванім загрожує покарання у вигляді штрафу до 70 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (до 1190 грн.) та тюремне ув'язнення на строком до 3 років.

Чи стане у НАБУ сили волі для того, щоб піти проти системи та довести цю досить гучну справу до кінця? Чи Ворушиліна будуть захищати, як і іншу не менш одіозну протеже Банкової? Глобальність прогнозованих наслідків схиляє до думки, що вірогідніше другий варіант розвитку подій

Читайте також:

Нардепи вдягли вишиванки і влаштували українцям «чорний четвер»

Реформація-руйнація: НБУ похвалили за ефективні реформи

Несподівано: Рожкова вирішила «захистити» позичальників

Вимоги

учасників Всеукраїнської акції

«Народний імпічмент» голови Нацбанку Валерії Гонтаревої

  1. Зважаючи на вичерпання ліміту довіри, непрофесійності як державного службовця, втрату бездоганної репутації, Вимагаємо звільнення Голови Національного банку України Гонтаревої В.О., вимагаємо розслідувати всі обставини її діяльності та притягнення до відповідальності перед Законом.

 

  1. Вимагаємо прийняття низки Законів, які б захищали ошуканих позичальників – фізичних осіб:

    1. затвердити на законодавчому рівні механізм реструктуризації валютних кредитів населення згідно зареєстрованого в Верховній Раді законопроекту № 4004-2;

    2. визнати недійсним нарахування всіх нарахованих штрафних санкцій з «01» жовтня 2008 року за валютними іпотечними кредитами населення;

    3. законодавчо обмежити борг позичальника-фізичної особи обсягом застави;

    4. створити реєстр валютних позичальників;

    5. закріпити першочергове право щодо придбання власного заставного майна або боргу за позичальником/заставодавцем.

 

  1. Вимагаємо прийняття низки Законів, які б врегульовували діяльність кредиторів з валютними іпотечними позичальниками:

    1. відмінити Постанову Кабінету Міністрів України № 662 від 26.11.2015р. якою передбачається безспірне (без рішення суду, фактичне узаконення рейдерства) стягнення боргів та застави;

    2. до врегулювання питань реструктуризації, розширити обмеження мораторію на виконання судових рішень на користь банків, у т.ч. виселення з оселі та переоформлення предметів застави будь-якими способами, на всіх валютних іпотечних позичальників;

    3. до врегулювання питань реструктуризації заборонити роботу колекторських організацій з валютними іпотечними позичальниками.

 

  1. Вимагаємо прийняття низки Законів, які б захистили вкладників тих банків, що перебувають в ліквідаційній процедурі.

4.1 створення на базі активів банків, які перебувають в ліквідації, санаційної фінансової установи, яка б контролювалася в тому числі громадськістю;

4.2 тільки грамотне управління, а не розпродаж в «ліквідації» активів невідомо кому і за якою вартістю дасть шанс отримати свої кошти вкладникам ліквідованих банків понад суму, гарантовану Фондом гарантування вкладів фізичних осіб.